Ústí nad Orlicí

Wildenschwert

Nové nádraží

1911

fasáda

Zdroj: L. Čáslavka

Zdroj: L. Čáslavka

Zdroj: L. Čáslavka

Zdroj: L. Čáslavka

Zdroj: L. Čáslavka

Zdroj: L. Čáslavka

Zdroj: L. Čáslavka

1906. Zdroj: L. Čáslavka

Zdroj: L. Čáslavka

1975. Z archivu Pavla Dvořáka

1945

1845 – trať protínající ostrožnu Kubincova kopce. Tady v r. 1874 bylo postaveno nové nádraží.

21. června 1929, návštěva T. G. Masaryka. Zdroj: L. Čáslavka

21. června 1929, návštěva T. G. Masaryka. Zdroj: A. Janková

21. června 1929, návštěva T. G. Masaryka. Zdroj: L. Čáslavka

21. června 1929, návštěva T. G. Masaryka. Zdroj: L. Čáslavka

21. června 1929, návštěva T. G. Masaryka. Zdroj: L. Čáslavka

21. června 1929, návštěva T. G. Masaryka. Zdroj: L. Čáslavka

Zdroj: Z. Hurych

2008 Foto: Pavel Dvořák

Zdroj: Z. Hurych

1882 Archiv P. Dvořák 

Zdroj: Z. Hurych

1874 – stavba nádraží Letohradské nástupiště Zdroj: Z. Hurych

1906

1975

Turistická mapa u nádraží

Starosta Nygrín (obrácen zády) vítá Tomáše G. Masaryka na nádraží v Ústí 21.6. 1929.

Přednosta L. Horálek 1930. Z archivu Pavla Dvořáka

Zdroj: P. Bartoš.

Zdroj: MkUO

Odsun Němců.

Čěkání v na vlak s E. Benešem. 16. 5. 1945. Týden po skončení války.

Vykolejený vlak v létě 1964. Zdroj: MkUO

Vykolejený vlak v létě 1964. Zdroj: MkUO

Vykolejený vlak v létě 1964. Zdroj: MkUO

Vykolejený vlak v létě 1964. Zdroj: MkUO

Vykolejený vlak v létě 1964. Zdroj: MkUO

Vykolejený vlak v létě 1964. Zdroj: MkUO

Vykolejený vlak v létě 1964. Zdroj: MkUO

Čekání v na vlak s E. Benešem. 16. 5. 1945. Týden po skončení války.

Zdroj: J. Hrabčuk

E. Beneš kyne shromážděným občanům na nádraží. 16. 5. 1945.

odsun německých obyvatel, 1945. z knihy Suchomel, L. (1995).
Dokumentation über die Vertreibung der Deutschen aus dem Raum Wildenschwert am 8. März 1946. Idar-Oberstein: Ludwig Suchomel.

Odsun německých obyvatel, 1945. Kolona vozů jedoucích na nákladové nádraží. Z knihy Suchomel, L. (1995).
Dokumentation über die Vertreibung der Deutschen aus dem Raum Wildenschwert am 8. März 1946. Idar-Oberstein: Ludwig Suchomel.

Typologicky ojedinělý příklad venkovského nádraží Severozápadní dráhy z r. 1874, stavěného podle projektu arch. Rudolfa Freye, jako společné nádraží pro dvě konkurující si soukromé drážní společnosti.

Další zdroje:

Adresa:

Nádražní 684, 562 01 Ústí nad Orlicí, Česko

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.