Ústí nad Orlicí

Wildenschwert

Staré nádraží

Mapa 1941

Zdroj: Z. Hurych

Foto Fr. Slezák Zdroj: L. Čáslavka

Zdroj: L. Čáslavka

1938. Zdroj: L. Čáslavka

Bývalý Knapovský potok. Foto: Fr. Slezák

Zdroj: Z. Hurych

Zdroj: Ústecký kulturní zpravodaj

Foto Fr. Slezák  Archiv H. Bartošová

Zdroj: Z. Hurych

2000 Foto P.  Dvořák

Zdroj: J. Hauptová

195X. Zdroj: Z. Hurych

Zdroj: Z. Hurych

2000. Foto P.  Dvořák

Archiv P.  Dvořáka

Archiv P.  Dvořáka

Archiv P.  Dvořáka

Archiv P.  Dvořáka

Archiv P.  Dvořáka

Archiv P.  Dvořáka

Archiv P.  Dvořáka

Zdroj: L. Čáslavka

Staré nádraží dnes. Zdroj: MkUO

194X Zdroj: Z. Hurych

Park u nádraží. Zdroj: I. Štantejská

Zdroj: L. Čáslavka

Nádraží staré, 1920. Zdroj: MkUO

Zdroj: Ú.O. ve fotografiích Fr. Slezáka.

Janderovy sady

Park před starým nádražím.

Foto J. Purkert

Foto J. Purkert

Foto J. Purkert

Foto J. Purkert

Foto J. Purkert

Foto J. Purkert

Železniční nehoda u Staré dráhy

Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková

Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková

Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková

Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková

Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková

Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková

Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková

Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková

Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková

 

Zásadní změnu pro Ústí přinesla výstavba železnice v 19. století. Na vysokém náspu bylo vybudováno nádraží. Pozemek věnovalo město s podmínkou, že žst. zůstane na tomto místě „na věčné časy“. Ústí nad Orlicí město, původní empírová budova od arch. Ant. Jünglinga. Provoz na trati Olomouc – Praha byl zahájen 8.8.1845.

Další zdroje:

Některé využité zdroje:

DUŠEK, Radim: Ústí nad Orlicí ve fotografiích Františka Slezáka. Vyd. 1. Ústí nad Orlicí: Oftis, 2007. 119 s. ISBN 978-80-86845-90-6.

Adresa:

Svatopluka Čecha 435, 562 01 Ústí nad Orlicí, Česko

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *